Nieuws

Elke 24-uur het relevante nieuws

Gemeente Den Haag voert Puntenstelsel voor hulp in de zorg in uit Japan

Gemeente Den Haag voert Puntenstelsel voor hulp in de zorg in uit Japan

dinsdag 30 oktober 2012 | 10:38

DEN HAAG - Er komt een netwerk voor wederzijdse hulp in de zorg. Burgers die anderen helpen met boodschappen doen of andere klussen, kunnen punten sparen, die ze later voor zichzelf kunnen inzetten.

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (Volksgezondheid) zal het hulpplatform WeHelpen.nl dinsdag 30 oktober 2012 officieel lanceren.

Haar woordvoerder heeft een bericht van het Nederlands Dagblad hierover bevestigd.

Het hulpnetwerk in gebaseerd op een voorbeeld uit Japan. Daar bestaat al jaren een systeem waarbij gezonde ouderen punten sparen door te zorgen voor hulpbehoevende ouderen. WeHelpen.nl richt zich echter niet alleen op zorg voor ouderen, maar ook op andere vormen van onderlinge hulp.

http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/11953915/Puntenstelsel-voor-hulp-in-de-zorg.ece

=======CATALYSE IS NIET BETROKKEN BIJ DE INHOUD VAN DE EXTERNE NIEUWSVERSLAGEN. NEEM CONTACT MET ONS OP OM TE KIJKEN HOE DEZE ONTWIKKELING PAST IN DE TOEKOMST VAN DE ZORG EN DE ZORGFINANCIERING EN HOE ORGANISATIES ZICH DAAROP VOOR KUNNEN BEREIDEN ========

Bel mij terug

Vul uw gegevens in om teruggebeld te worden.