Nieuws

Elke 24-uur het relevante nieuws

Gemeente Medemblik: één loket welzijn en zorg




Gemeente Medemblik: één loket voor welzijn en zorg

Wethouder Dirk Kuipers tekent begin volgende week een overeenkomst met VGZ en zorgkantoor Noord-Holland Noord met als doel zorg en welzijn beter op elkaar af te stemmen. Kuipers: ,,Op het gebied van welzijn gebeurt al veel, maar de koppeling met zorg ontbreekt. De huisarts en de verpleegkundige zijn tot nu toe meestal niet betrokken.’’

Andijk krijgt wijknetwerk

Laatste update 25 januari 2013 10:35

ANDIJK - Andijk is de kern waarmee de gemeente Medemblik deelneemt aan een landelijke pilot van zorgverzekeraar VGZ. Dit moet leiden tot een lokaal wijknetwerk, waarin zorg en welzijn hand in hand gaan.

Wethouder Dirk Kuipers tekent begin volgende week een overeenkomst met VGZ en zorgkantoor Noord-Holland Noord met als doel zorg en welzijn beter op elkaar af te stemmen. Kuipers: ,,Op het gebied van welzijn gebeurt al veel, maar de koppeling met zorg ontbreekt. De huisarts en de verpleegkundige zijn tot nu toe meestal niet betrokken.’’

De bedoeling is dat dankzij het wijknetwerk vanuit een plek in Andijk zorg en welzijn voor ouderen en hulpbehoevenden beter gecoördineerd wordt.

Daar komt een loket voor bijvoorbeeld de wijkverpleegkundige, de woningbouwvereniging, het welzijnswerk, maar dus indien nodig ook de huisarts. Gedacht kan worden aan een plek in een dorpshuis of cultureel centrum.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article20308423.ece/Andijk-krijgt-wijknetwerk?lref=vpet

====CATALYSE IS NIET BETROKKEN BIJ DE INHOUD VAN DE EXTERNE NIEUWSVERSLAGEN. NEEM CONTACT MET ONS OP OM TE KIJKEN HOE DEZE ONTWIKKELING PAST IN DE TOEKOMST VAN DE ZORG EN DE ZORGFINANCIERING EN HOE ORGANISATIES ZICH DAAROP VOOR KUNNEN BEREIDEN ========

Bel mij terug

Vul uw gegevens in om teruggebeld te worden.