Gemeente Den Haag: extramuraliseren VG ondersteunen met MEE in 2013, 2014
De gemeente Den Haag sluit met MEE een hernieuwde samenwerkingsovereenkomst voor 2013 en 2014. Doel is om ervoor te zorgen dat kwetsbare burgers meedoen in de samenleving en dat noodzakelijke ondersteuning voor mensen met een beperking gewaarborgd blijft. Er zijn nieuwe afspraken gemaakt die gericht zijn op het delen van kennis en het stimuleren van de zelfredzaamheid. Zo is er eerder deze maand een pilot gestart om mantelzorgers te ondersteunen. Ook is er aandacht voor mensen met autisme en de naar schatting 30.000 inwoners van Den Haag met een lichte verstandelijke beperking. Voor deze groepen is het belangrijk om hun sociale netwerk te versterken en uiteindelijk meer welzijn met minder zorg te bereiken.
